Mød Laura

Med en baggrund fra CBS og erfaring fra bureauverdenen er Laura ansat som digital marketingkonsulent i LES.
"Noget af det mest spændende ved mit arbejde i LES er, at jeg er med til at udvikle strategier og opbygge en målrettet digital tilstedeværelse. Det er en helt anden oplevelse end at sidde med små bidder af markedsføringsstrategier for mange forskellige kunder," forklarer hun.
Skiftet fra bureau til virksomhedssiden har også givet Laura muligheden for at arbejde i en mere integreret rolle, hvor hun følger projekter fra start til slut. Som en del af et lille marketingteam oplever hun stor frihed og ansvar i opgaverne, hvilket matcher det tillidsfulde arbejdsmiljø i LES.
"Der er altid noget nyt på bordet og mange bolde i luften – der er sjældent kun én specifik opgave, jeg arbejder på. Vi hopper lidt mellem opgaver, og det der kommer ind fra højre.” forklarer Laura.
Laura Hartvig Hecquet
Se Lauras profilHun nyder det dynamiske tempo og variationen, der gør, at hun og teamet løbende må finde ud af, hvordan opgaverne bedst gribes an.
"Vi finder sammen ud af, hvem der løber med hvad, men er også gode til at byde ind på hinandens opgaver, så vi sammen skaber det stærkeste resultat," siger hun.
Det tætte samarbejde og den høje grad af ansvar gør, at Laura føler sig engageret og værdsat i rollen som digital marketingkonsulent.
"Jeg oplever, at der altid er plads til dialog – både internt i vores team og med resten af huset. Og fordi jeg kommer med en anderledes baggrund, bliver jeg opmuntret til at stille spørgsmål og komme med idéer til nye tilgange," fortæller hun.
At arbejde med markedsføring i advokatbranchen har også gjort Laura opmærksom på, hvordan LES’ fokus på troværdighed og tillid er afgørende, men som også sætter særlige krav til markedsføringen. "I LES handler det ikke om at sælge et produkt, men om at skabe tillid og opbygge relationer, og det giver mit arbejde med digital markedsføring en helt ny dimension,” siger hun. Med ansvar for kanaler som Google, LinkedIn og LES’ hjemmesider er Lauras arbejde nu langt mere rettet mod branding og brandkendskab – "lidt mere fluffy KPI’er," som hun kalder dem med et grin.
Om Laura
- Begyndte i LES i maj 2024
- Cand.merc. i økonomisk markedsføring fra CBS